ARN

Sista kvällen med mig... Det har varit riktigt kul. Som att skriva brev till en kompis ungefär.

Idag har jag skickat iväg Lukas, min älskling, på planet hem till Umeå. Ensamflygande barn. Dom behandlas som riktiga VIP-gäster. Det var smetfullt på Arlanda. Varenda människa ska visst flyga i jul. Men vi fick glida förbi den långa, arga, stressade kön av resenärer och checka in i en egen disk. Sen följde vi honom till hans lounge. Hehe, loungen för ensamflygande barn. Tänk att det finns. Vi hann fika innan hans plan gick och då kom hans eskort och såg till att han fick kliva på först av alla på planet. En irriterad kvinna i 35-års åldern väste att hon minsann hade betalat Business Class-biljett men ungarna fick bättre service ändå. Där fick du!

Visst vet ni att Arlanda förkortas Arn. Det tyckte min son var coolt. Han ska se filmen i mellandagarna.

Och appropå Arn. Min syrra jobbar på ett dagis här på Söder, där ett av barnens mamma är ihop med han som spelar Arn, så ibland kommer han och hämtar ungen. Min pappa tyckte att hon skulle kalla honom för Barn-Arn nästa gång.

Tack för mig!
Jul och Nyårskramar
Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0