Ahhh Stockholm

God Kväll!
Nu är jag framme i Stockholm och ska se till att hinna skriva något innan Heroes börjar. Det är viktigt! Det är den enda serien jag följer. I mitt jobb är det i princip omöjligt att följa någon serie på TV eftersom arbetstiderna är väldigt varierande och ofta ligger på kvällar eller helger. Jag har första säsongen på Heroes bränd så jag kan kolla ikapp när jag missar. Så...nu har jag erkänt att även jag är en pirat. Som alla andra.

Stockholm är kung! Här har jag min familj så julen firas här. Var ute en sväng med pappa och handlade och då fick jag nästan spelet i och för sig. Så sjukt mycket folk i alla affärer och folk är duktigt stressade nu. Vi överlevde i alla fall och gick hem och drack glögg, käkade middag och klädde granen. Det bästa med julen är att man kan äta och dricka en massa saker utan att ha dåligt samvete. Det ska vara så. Man kan ju alltid lova att banta, sluta röka och dricka mindre på nyårsafton. Men jag har slutat lova saker så vem försöker jag lura.

Pappa har en stor lägenhet på söder och det är där vi håller till. Lukas har en kompis två trappor upp och dom har redan hunnit vara ute och spela hockey. Söder är den bästa stadsdelen enligt mig. Det finns krogar överallt och mysiga små butiker. På sommaren måste man ligga på Eriksdalsbadet, ha picknick i Vita Bergsparken och besöka Reggaecafét. Här bor även dom kompisar jag fortfarande har kvar efter att ha bott i Umeå i 12 år.

Nu låter det som om att jag helst skulle vilja bo i Stockholm men så är det inte. Jag älskar Umeå och har inga som helst planer på att flytta. Umeå vinner överlägset på följande ej rangordnade punkter: Det är bättre för barn att växa upp i Umeå, Björköven finns där, Det är relativt lätt att arrangera saker, Det bor underbara människor i Umeå, Staden utvecklas och är på väg framåt.

Min telefon borde jag nog stänga av. Det ringer en massa band hela tiden som vill att jag ska boka just dom. Sorry metalheads, jag bokar ingenting före nyår. Nu är jag ledig!
Pappa finns det mer glögg?

Kram Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0