skulpturer!

I helgen, innan den här förkylningen slog till, hann jag åka ut till Umedalen och titta på Sean Henrys skulpturer på Galleri Andersson&Sandström. Dom är helt suveränt bra. Jag kan verkligen bli otroligt trött på konst ibland, men sen kan det räcka med att man ser någonting som detta så rullar maskineriet igång igen...och så blir man sugen på att jobba...och får en ny vinkel på något man gått och tänkt på. Sean Henrys skulpturer är allt utom i naturlig storlek, dvs skala 1:1. De är större eller mindre och så uppenbart handgjorda så man bara vill ta på dom, men det ska jag väl inte rekommendera att man gör....För er som brukar vara på Umedalen kan jag tipsa om att det är Henry som gjort den där mannen som står i skjorta och byxor i närheten av spa-anläggningen.

Kommentarer
Postat av: Linex

Bra konst kan ju också vara något man förstår.

2007-04-17 @ 08:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0