Sirkuskväll

Ja, sirkus, jag stavade rätt! Kom hem nu efter en kväll med Jam all stars på Folkets hus. Däribland Sirkus Alfon! I somras var jag och familjen på Urkultfestivalen i Näsåker. Någon som jag inte minns vem det var, sa åt mig med viss skärpa att vi inte skulle missa Sirkus Alfon. Och det gjorde vi inte. Och nu har vi hört och sett dom igen. Så nu måste jag säga med viss skärpa : Missa inte Sirkus Alfon om ni får chansen! Om man försöker beskriva det låter det så här: eller det går förresten inte.
Min förra bild var mycket riktigt Pingstkyrkan och Nytorgsgatan. Återkommer i morgon med nån ny bild och dessutom serietips.
Förresten, innan jag går och lägger mig: jag skrev igår att Umeå och jag inte går varann på nerverna. Det var inte helt sant. Ända sen jag flyttade hit har jag retat mig på att folk i Umeå står och surrar med varann i klungor vid ingångarna till affärer och gallerior. Det typiska är att ett yngre par med barnvagn träffar den ena partens föräldrar och sen står och babblar länge och väl och utan att bry sig om att folk försöker komma förbi!  Jag har inte sett detta beteende i någon annan stad jag har bott i. Okej att jag kanske är lite avundsjuk för att jag inte har släkt i stan som jag kan stå och surra med i entrén till Åhlens men ändå! Detta är inget stort problem men ett mysterium. Godnatt.
Nu kom jag på ett serietips: Black Hole av Charles Burns. Finns på bibblan.

Kommentarer
Postat av: Ja

eller folk som går i bredd.

2007-04-20 @ 12:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0