Kompisar

Hej. Här kommer en ny bild. Den är på temat manlig vänskap, eller nåt. Jag fick bilder på gamla tatueringar av en av mina elever på Konstskolan. Det var tjugo-trettiotalstatueringar, en del ännu äldre. Dom var så fina. Jag har ritat av dom jättemycket, för att försöka lära mig handlaget. Sen har jag gjort om dom för att passa mina egna syften.
Jag är precis i slutstadiet av en ny seriebok. Den kommer i höst. Jag borde vara i ateljen och jobba, men jag är fortfarande så förkyld. Intresseklubben antecknar. Det här är det som hittills har gjort mig tveksam till bloggande: att det skulle vara någon slags dagbok, och jag som är så privat och hemlig. Men sen sa Lars Cuzner på en vernissage på Verkligheten (ett galleri som jag är med och driver i Umeå) att man inte alls behöver blogga om sig själv, att man sitter och är förkyld eller har varit ute med hunden! Man kan se det som en utställning också, så jag tar tillfället i akt och visar lite bilder helt enkelt.image172

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0