Sommarens sista dag?

Det börjar lida mot slutet av min bloggvecka och det jag lärt mig är att det är aningen svårare att hitta på och skriva i en mer offentlig blogg än i sin egen. Både textinnehåll och bilder som var lite svårare att använda på den här siten än på min egen.

Höstsol

Men förhoppningsvis har det inte varit helt idiotiskt eller ointressant….men det är upp till dig som läst att avgöra. Men har du kritik så kom gärna med nåt mer än ”öhhh vilken skit!” Kritik är bra men inte utan detaljer och tips på hur man kan göra saker bättre, för tycker jag något är dåligt borde jag ju ha en idé om hur man gör det bra….. eller hur?

Hantverk och slöjd
Jag tror att ett av de stora problemen med att få unga idag att vilja hålla på med hantverk och slöjd är häftighetsfaktorn, jag menar väva och tälja låter ju inte så roligt! Samt att det är lite svårare att hitta förebilder inom den världen än i andra branscher för unga människor. 

Även om det finns unga som är aktiva så är det ju en minskande skara och det behövs nog lite PR och föryngring innan de gamla teknikerna kanske glöms bort?

En konstgrupp som jobbar för det är die Arte Kaisor länk


Glöm inte bort att gå och rösta på söndag! Med detta får jag tacka för mig, gå ut och dricka en kopp kaffe och lämna över till nästa bloggare.

...och du! Stay PUNK!

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0