Kära dagbok

Jag börjar få en relation till den här bloggen nu, nästan som en kompis man kan prata med.

Jag var här tidigt i morse, 07, fick gjort lådan som ska skickas till London. Bra att få det ur världen. Sedan fortsatte rekryteringspojektet, men snart är vi framme vid målet.

Har även fått gjort lite pappersarbete, skrivit några fakturor och pratat med några kunder. Kanske kan vi få till en ganska bra försäljning på ett ställe, vi får besked till veckan. Jag brukar likna vår jakt efter affärer med en fiskares. Man lägger ut en massa nät eller långrevar och ibland är det alldeles tomt, ibland nappar det på flera ställen samtidigt. Men oavsett utfall så måste man fortsätta att lägga ut sina trevare, den stora skillnaden mot en fiskare är att man måste hitta nya aborrgrund hela tiden, det går inte att komma tillbaka till samma ställe nästa morgon. Men det som i början av den här karriären kändes oroligt och frustrerande har med åren, när en viss säkerhet infunnit sig, kommit att bli mest spännande och intressant. 

Osloprojektet verkar ha rett ut sig. Vi har ett nytt projekt på gång, Anne Karin Furunes ska delta i en jättehändelse i London nästa år, jag är osäker på om det är officiellt ännu och kan inte ge några detaljer. Men hur som helst så ska vi tillverka tre eller fyra perforerade plåtar, ungefär som den som står utanför IKSU Spa men med ett växtmotiv. Vi gjorde en liknande för två år sedan, för Wijs trädgård i Ockelbo. Tillverkningen kommer att göras i Västerbotten, vi har en bra kontakt för att laserskära tjockare plåt.

Jag började läsa en ny bok i går, av en för mig tidigare helt okänd författare, Siri xxxsedt nu minns jag inte efternamnet, hon är gift med Paul Auster. Namnet antyder en dansk eller norsk bakgrund. Boken, en roman, handlar om en konsthistoriker och en konstnär, den verkar riktigt bra. Sara och jag fick den av en av våra konstnärer, Astrid Sylwan, hon hade läst den med stor behållning.

Snart är klockan 13, då kommer en ny aspirant, jag återkommer i kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0