9 / 11

Tänkte börja dagens blogg med en dikt skriven av Eduardo Galeano

Global Rädsla
De som arbetar är rädda att förlora jobbet
De som inte arbetar är rädda att de aldrig ska få något jobb
Den som inte är rädd för att svälta ihjäl är rädd för att äta
Bilisterna vågar inte gå och fotgängarna är rädda för att bli överkörda
Demokratin vågar inte minnas och språket vågar inte tala
Civila är rädda för militärer, militärerna bekymrar sig över vapenbrist, vapnen bekymrar sig över att det krigas för lite
Vi lever i en tid av rädsla
Kvinnors rädsla för våldsamma män
och mäns rädsla för orädda kvinnor
Rädsla för tjuvar, rädsla för polisen
Rädsla för dörrar utan lås, för tid utan klockor, för barn utan TV,
rädsla för nätter utan sömnpiller och för dagar utan uppvakningspiller
Rädsla för folk, rädsla för ensamhet,
rädsla för det som varit och för det som ska komma,
rädsla för att dö, rädsla för att leva
/Eduardo Galeano, Bakvända världen

Den kändes som en passande början på min bloggvecka eftersom det är den 11:e september idag.

82793-55

Vem är då jag? – Jag heter Jonny Nylund och är punkare, pappa och var med och startade upp ungdomens hus nere i Hamnmagasinet, men jag och huset växte ifrån varandra. Vi hade inte samma intressen längre och då brukar det ju sällan hålla så jag åkte till Stockholm ett år emedan huset fortsatte att vara ett konferenscenter.
 

För tillfället är jag arbetslös och har därför tid att både fundera kring och ta del av kulturen Umeå har att bjuda på så har du ett bra tips på vad jag borde besöka så skriv gärna en kommentar!

Detta får inleda min bloggvecka men mera tankar kring kultur och livet kommer!

/ Jonny


Kommentarer
Postat av: Robin

Du ville ha tips på vad kulturen i Umeå har att erbjuda. För den som är det minsta intresserad eller road av film så börjar festivalen på torsdag. Missa inte!

2006-09-11 @ 12:42:31
URL: http://www.filmfest.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0