Bert Karlsson som kulturminister?

Ska faktiskt bli lite intressant att se vem som blir vår kulturminister. Stadsministern har ju lovat ett namn till veckan. I och för sig är jag av den åsikten att kulturen i sig är starkare och viktigare än både bra och dålig kulturpolitik. På ett sätt hade det varit intressant med den förra och se vad det skulle kunna ha blivit. Själv dömde jag rått ut henne i en av våra tidningar, vilket jag kan ångra. Hade inte varit kul att blivit behandlad på samma sätt efter 2 dagar på jobbet. Men att ha avstått licensen i 16 år och sedan två dagar innan en utnämning av högre rang rimmar inte riktigt bra. Men det är nog lätt att stå vid sidan och protestera både mot andra regeringar och en statsstödd TV. Det är just detta som jag kan bli rädd för med vår nya regering. Vi har nog bara sett början på ett land som snart är mer marknadsanpassat än självaste bostadmarknaden. Med så många människor vid makten, vars största drivkraft är pengar, blir man lite skrajsen. Var är ministrarna som drabbats av en enkel liten teaterföreställning och inte bara gillar dyr konst? Vem av dessa har förändrat sitt liv efter en kväll på teatern? 
Jo självklart har jag träffat på drabbade människor även från allianshåll. Men chilo verkade inte så speciellt drabbad.......
Politik handlar mer om tillväxt och  samhällelig utveckling och mindre om passion och allmän lust. Det är nästan som man saknar Bert karlsson i politiken. Bert är i alla fall drabbad av något även om det nu mest handlar om schlager. Men drabbad är han.

Magnus Aspegren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0