Varför är alla så kändiskåta?

Jag tycker att alla dokusåpor är meningslös skit.

Varför är alla så jävla kändiskåta?

 

Såg du på Naken-Janne från Farmen som viftade hejvilt med sin snabel så fort han rörde på sig.

Hur många gånger har inte Robinson-Robban hamnat i publikationer för sina otroligt korkade upptåg?

Eller när någon dum blondin visat lökarna och”rajjat” under täcket.

Personer som har ställt upp i någon slags dokusåpa är inget annat än B-kändisar.

Eller Ö-kändisar för min del.

 

Nu har det vuxit upp en ny era inom såpa-industrin, klass-såpan.

Här ska man träffas, rik och fattig, för att på något sätt komma överens om nåt jävla hus.

Vad blir nästa steg, judar och arier, cowboys och indianer, svarta och vita?

Eller varför inte ringa in på ett 071-nummer och rösta på vem som mördade Palme och vinn en resa till Indonesien.

Och tänk vilka förebilder det är för våra ungdomar. Wow!

Varför inte ge ut eländet på DVD.

”Absolute Shit” volym 1 och 2.

 

Personligen har jag en nykter syn på den nya tiden.

Stäng av Tv:n!

Ta en långpromenad!

Läs en bok!

 

PS

När man ser dessa dokusåpa-Ö-kändisar tänker jag:

när man betraktar vissa exemplar av Homo Sapiens inser man direkt att människan inte kan vara skapelsens krona.

Möjligen kepsen....

 

Själv går hela familjen ut med hunden.

Nu måste jag kyla ner mig.

Ha´re

Vi hörs i morgon.

Lars


Kommentarer
Postat av: Robert

Det som är bra med dokusåpor är att de gör att man känner sig mer intelligent själv.

2006-11-08 @ 17:22:13
Postat av: Linda

Hmm, är imponerad av din blogg. Kan du inte blogga om kultur också?

2006-11-08 @ 21:05:09
Postat av: Alexandra

Jag är också imponerad av din blogg!

2006-11-08 @ 22:28:20
Postat av: Pihl Kållins

Dokusåpor är väl också kultur.

2006-11-09 @ 08:33:45
Postat av: Åsa

Ett annat sätt att bli B-kändis är förstås att blogga...
Jag ser inte riktigt skillnaden mellan att vara vulgär utan substans i TV eller att vara vulgär utan substans på sin blogg...

2006-11-10 @ 12:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0