Kom att tänka på

Kom att tänka på vatten idag. Vattnet är mycket viktigt. Om det inte fanns vatten skulle ingen lära sig simma och alla skulle drunkna.

Kom att tänka på att det är val i USA. Läste om en undersökning att i vallokalerna är var tredje amerikansk väljare ”pånyttfödd kristen.” USA blir mer och mer ett jättelikt Knutby.

Appropå Knutby så tänkte jag på Fossmo. Pastor Helge Fossmo säger att han varit ett svin. Det vete faan. Snarare en bock…..

Kom att tänka på att starta en hemsida för dumma frågor. Eftersom jag bor på Umedalen kanske namnet på saiten kan vara www.tareidalen.nu

Tänkte också på Umeå FC, vårt stolta fotbollslag. Kanske även dom kan få en ny hemsida, typ www.saknarbollsinne.com

Familjen har precis investerat i en ny bil, Toyota. Tänkte en stund på Nissan men vem vill ha en bil uppkallad efter en halländsk flod.

Sen tänkte jag på min Fritidsledarutbildning på 70-talet i Skå-Jonsson-anda. -Ursäkta mig, men jag måste gå på toan. -Jaha, och vad tycker ni andra….

Vi har skaffat hund och då tänkte jag på det gamla uttrycket att det är ”svårt att lära gamla hundar sitta”. Det tycker inte jag stämmer. Dom sitter ju överallt.

Då tänkte jag på ordet lagom, detta fantastiska ord i mellanmjölkens Sverige. Kan vi inte bannlysa ordet och kanske börja tala om olagom. -Hörru, banta olagom ska du se att det blir bra.

Till sist tänkte jag på att det ibland kan vara svårt att soman. Vilket trick ska man använda? Räkna får eller avslappning typ du blir tung i tårna, du blir tung i vaden, du blir tung i benet. Ett oändligt entonigt rabblande. Eller varför inte prata med sin fru, men hon sover.

Vi ses i morgon
Ha´re Lars

Kommentarer
Postat av: Äntligen fredag

Det är roligare att säga Bjölkröven än Björklöven.

2006-11-10 @ 16:01:53
Postat av: Lue

Svårt att somna? Låna en lagom trist cd bok (inget spännande) och lyssna nerbäddad i sängen så tar det bara en stund så..............zzzzzzzzzzz

2006-11-14 @ 18:48:39
Postat av: hanna

suveräna bloggar lars.jag älskar dig

2006-11-19 @ 11:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0