Jag har en relation med en dator

Jag heter Lars och jag är med dator.
Om jag skulle beskriva min relation med min dator med ett ord skulle det nog bli att vi är tillsammans. Ungefär som partners i CSI Las Vegas.

Jag och min dator har varit tillsammans i snart 15 år och det har fungerat väldigt bra. Vi har hjälpts åt under mina ensamma kvällar. Hon har hjälp mig att söka kunskap och vår relation har blivit bättre och bättre genom tiden.

 

Jag har under det senaste året märkt att det är just datorer man ska vara kompis med för genom dem kan man bli kompis med andra. Ibland undrar jag faktiskt om det är jag som behöver datorn eller datorn som behöver mig. Är det verkligen sant att jag hittar kontakter och vänner genom Internet, kanske är det så att min dator hittar andra datorer istället.

 

Nu har vi också förökat oss. Min dator har fått små hårddiskbarn som tassar omkring, helt trådlöst, och bevarar alla minnen. Dom kan också sätta på TV:n, spela spel, titta på film och musik. Tänk vad dom lär sig snabbt.

 

Ibland är jag säker på att min dator skrattar åt mig bakom min rygg.

Ibland skrattar jag åt min dator men det brukar vara ett nervöst skratt, för ibland känns det som den slutar fungera bara för att få mig ur balans. Den dör, men bara tillfälligt.

Det är sådana dagar som man vill göra slut med sin dator och lämna den. Men vi bygger alltid upp en relation igen.

 

Att göra slut med sin dator får stora konsekvenser. Man måste starta upp en helt ny relation, jag skulle inte kunna jobba på ett tag, inte beställa pizza, inte veta någonting. Helt dött. Usch!

 

Det är bäst att jag slutar skriva innan min dator infiltrerar texten och märker att jag är henne på spåren.

 

För övrigt har jag Sveriges bästa jobb på Umeå Fritid.

Jag gillar fotboll och tycker en hel del om föreningslivet, religion, såpor, finkultur, snabba pengar och lite annat smått och gott.

Jag har också världens bästa familj.

Du får veta mina tankar om du följer min blogg.

Ha´re

Lars

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0